Sådan nulstiller du din browser
|
|
Når du har problemer med at logge på NetBanken eller f.eks. når du skal godkende betalinger, kan du prøve at nulstille din browser. Brugen af guiden er på eget ansvar.
Vælg den vejledning som passer til din browser/dit internetprogram.
Hvis du anvender Windows 8 med Internet Explorer, så skal du anvende Internet Explorer i skrivebord/desktop -udgaven.
|
|
Internet Explorer:
- Åbn Internet Explorer
- Vælg "Funktioner" i menulinjen
(Hvis menulinjen er skjult, tryk på F10 for at få den frem)
- Vælg "Internetindstillinger"
- Vælg fanebladet "Avanceret" øverst til højre
- Klik på "Nulstil" i nederste højre hjørne
- Klik på "Nulstil"
- Når der er et grønt ikon ved alle punkter, klik på "Luk"
- Klik på "OK"
- Luk nu Internet Explorer
|
|
Microsoft Edge:
- Åbn Microsoft Edge
- Vælg "Flere handlinger" ved at trykke på de 3 prikker i højre hjørne
- Vælg "Indstillinger"
- Under punktet "Ryd browserdata" vælges "Vælg, hvad der skal ryddes"
- Sæt flueben ud for "Cachelagrede data og filer"
- Tryk "Ryd"
- Luk nu Microsoft Edge
|
|
Firefox:
- Åbn Firefox
- Vælg "Hjælp" i menulinjen
(Hvis menulinjen er skjult, tryk på F10 for at få den frem)
- Vælg "Teknisk information"
- Klik på "Nulstil Firefox"
- Klik på "Nulstil Firefox"
- Afvent at Firefox lukker ned og åbner igen med teksten "Velkommen..."
|
|
Google Chrome:
- Åbn Google Chrome
- Tryk på F10 og efterfulgt på Enter
- Vælg "Indstillinger"
- Vælg "Vis avancerede indstillinger..."
- Vælg "Nulstil browserindstillinger"
- Vælg "Nulstil"
- Luk nu Google Chrome
|
|
Safari på Mac:
- Åbn Safari
- Klik på "Safari" øverst til venstre (kan ligge som menupunkt 'Historik' på nyere Macs)
- Klik på "Nulstil Safari"
- Klik på "Nulstil"
- Safari genstarter herefter af sig selv
|
|
Firefox på Mac:
- Åbn Firefox
- Klik på "Hjælp" i øverste linie
- Vælg "Teknisk information"
- Klik på "Nulstil Firefox"
- Klik på "Nulstil Firefox"
- Afvent at Firefox lukker ned og åbner igen med teksten "Velkommen..."
Til toppen
|
Sådan tillader du pop op-vinduer i din browser
|
|
Vælg den vejledning som passer til din browser/dit internetprogram.
Hvis du anvender Windows 8 med Internet Explorer, så skal du anvende Internet Explorer i skrivebord/desktop -udgaven.
Vejledningerne til Mac forudsætter at du har Mac OS 10.7.3 eller nyere.
|
|
Internet Explorer:
- Åbn Internet Explorer
- Vælg "Funktioner" i menulinjen
(Hvis menulinjen er skjult, tryk på F10 for at få den frem)
- Vælg "Internetindstillinger"
- Vælg fanebladet "Beskyttelse af personlige indstillinger"
- Gå i "indstillinger" ud for punktet "Slå blokering af pop op-vinduer til"
- I øverste felt skriver du: *.landbobanken.dk eller *.nordjyskebank.dk
- Klik på "Tilføj"
- Klik på "Luk" og herefter "OK"
- Luk nu Internet Explorer
|
|
Microsoft Edge:
- Åbn Microsoft Edge
- Vælg "Flere handlinger" ved at trykke på de 3 prikker i højre hjørne
- Vælg "Indstillinger"
- Vælg "Vis avancerede indstillinger"
- Ved "Bloker pop op vinduer" vælges "Slået fra"
- Luk nu Microsoft Edge.
|
|
Firefox:
- Åbn Firefox
- Vælg "Funktioner" i menulinjen
(Hvis menulinjen er skjult, tryk på F10 for at få den frem)
- Vælg "Indstillinger"
- Vælg fanebladet "Indhold"
- Klik på "Undtagelser" ud for punktet "Bloker pop op-vinduer"
- I øverste felt skriver du: landbobanken.dk eller nordjyskebank.dk
|
|
Google Chrome:
- Åbn Google Chrome
- Tryk på F10 og efterfulgt på Enter
- Vælg "Indstillinger"
- Klik på "Vis avancerede indstillinger..."
- I afsnittet "Beskyttelse af personlige oplysninger" klik på knappen "Indstillinger for indhold"
- Klik på "Administrer undtagelser..."
- I feltet "Tilføj et nyt mønster..." taster du: [*.]landbobanken.dk eller [*.]nordjyskebank.dk
- Tryk herefter på "Enter" på tastaturet
- Klik på "Udført" og herefter igen på "Udført"
- Luk nu Google Chrome
|
|
Safari på Mac:
- Åbn Safari
- Klik på "Safari" øverst til venstre og klik derefter på "Indstillinger…"
- Klik på menupunktet "Sikkerhed"
- Fjern flueben ved "Bloker ekstra vinduer"
- Luk vinduet
- Hold tasterne "CMD + Q" nede samtidig, så Safari lukkes
|
|
Firefox på Mac:
- Åbn Firefox
- Klik på "Firefox" øverst til venstre og klik derefter på "Indstillinger…"
- Klik på menupunktet "Indhold"
- Klik på "Undtagelser" ud for punktet "Bloker pop op-vinduer"
- I øverste felt skriver du: landbobanken.dk eller nordjyskebank.dk
- Klik på "Tillad"
- Luk vinduet
- Hold tasterne "CMD + Q" nede samtidig, så Firefox lukkes
Til toppen
|
At få vist dokumenter i NetBoks/eArkiv
|
|
Hvis der er problemer med at få vist dokumenterne i NetBoks/eArkiv i NetBanken kan det skyldes, at Adobe Reader ikke virker og at det er nødvendigt at opdatere denne.
Hvis du anvender Windows 8 eller Mac OS 10.7.3 og nyere, så anvender du som standard den indbyggede PDF-visning, men du kan altid hente og bruge Adobe Reader.
Klik her for at hente Adobe Reader |